donderdag 9 juli 2009

Europese uitbouw Sunparks naar 30 vakantieparken

De Center Parcs Europe Group benoemt Guido De Paepe tot Strategical Development Director

EUROPESE UITBOUW SUNPARKS NAAR 30 VAKANTIEPARKEN IN 2015 DOOR NIEUWE MANAGEMENTCONTRACTEN, AQUISITIES EN NIEUWBOUW

Rotterdam, 9 juli 2009 - Guido De Paepe (47) is benoemd tot Strategical Development Director. De Paepe krijgt als belangrijkste opdracht het uitbouwen van Sunparks naar 30 vakantieparken in 2015. Dat gebeurt door het afsluiten van nieuwe managementcontracten, acquisities van bestaande vakantieparken en door middel van nieuwbouw. In zijn nieuwe functie rapporteert hij aan Mark D. Haak Wegmann, Chief Development & Innovation Officer.

De Center Parcs Europe Groep, het moederbedrijf van Sunparks, wil Sunparks in enkele jaren fors uitbouwen. Aangezien De Paepe, die voordien Managing Director Sunparks was, het merk en de propositie uit en te na kent, is hij gevraagd om deze expansie versneld vorm te geven. De doelstelling is om in elk toeristisch gebied in Europa een vakantiepark van Sunparks te realiseren. Voordat De Paepe bij Sunparks werd aangesteld, was hij onder andere Operations Director van Carglass Belux.

Sunparks is een internationaal merk met nu nog twee vakantieparken in Nederland, vier parken in België en twee in Duitsland. Haar vakantieparken bieden de beste all weather voorzieningen in hun segment van waaruit bovendien een interessante omgeving is te ontdekken. Sunparks werd in april 2007 overgenomen door de Center Parcs Europe Groep om versnelde groei in het 3- en 4-sterren segment van de markt te realiseren. Met de overname versterkte Center Parcs bovendien haar marktleidende positie in België.

Sunparks zet de komende jaren in op een verdere groei in het middensegment van de markt voor korte vakanties. In dit segment is nog nauwelijks sprake van een uniform kwaliteitsniveau waardoor gasten moeilijk een goede vakantiekeuze kunnen maken. Sunparks biedt een duidelijk aanbod in de markt voor mensen die zijn gesteld op een uniforme en goede prijs-kwaliteitverhouding, met weersonafhankelijke voorzieningen en een gegarandeerd comfort.

De Paepe wordt verantwoordelijk voor de verdere uitbouw van het merk. Dat gebeurt onder andere door het afsluiten van managementcontracten met bestaande en nieuw te ontwikkelen parken, die vervolgens onder het Sunparks-label gaan opereren. Nieuwe Sunparks parken profiteren meteen van het uitgebreide Europese netwerk van de Center Parcs Europe Groep en van 40 jaar kennis en ervaring van het concern op het gebied van korte vakanties. Verder kan Sunparks gebruikmaken van de kwalitatief uitstekende centrale backoffice-voorzieningen van de Groep. Bovendien profiteert Sunparks van de ruime ervaring van Pierre & Vacances die op dit moment de verhuur verzorgt voor zo’n 31.800 eigenaren van tweede woningen.

In de huidige markt is de Center Parcs Europe Groep de enige aanbieder die een sterke positie heeft in alle landen waarin het opereert binnen Europa. Dit biedt voor de vakantieparken die toetreden tot het netwerk de mogelijkheid om ook niet-nationale gasten te trekken. Daarnaast zal ook de sterke positie op internet attractief zijn voor individuele parken.

“Sunparks vakantieparken bieden het beste aanbod in het middensegment van de markt. Een park van Sunparks biedt niet alleen het beste verblijf in een bepaalde regio, het is ook dé uitvalsbasis om de streek rondom het park te ontdekken. De comfortabele villa’s bevinden zich vrijwel altijd middenin een prachtig natuurgebied. Bovendien zijn er volop mogelijkheden voor dagtrips of een dagje shoppen in nabijgelegen steden”, aldus James Mennekens, Managing Director van de Center Parcs Europe Group. “Een ijzersterke propositie die we nu versneld gaan uitbouwen.”

Bron: Persbericht Center Parcs